Viete, slovenskí katolíci, že Rímska cirkev vás prakticky všetkých exkomunikovala? Áno, stalo sa to nielen v prípade vašich stroskotaných manželstiev, ktoré nevie alebo nechce riešiť, ale predovšetkým v oblasti, ktorá je jej zvlášť drahá, a to je z jej majetku, ktorý naši predkovia nadobudli, a ktorý si privlastňujú na základe reštitúcií iba vysokí rímskokatolícki hierarchovia: biskupi a ich úzky okruh spolupracovníkov. Ako farizejsky v tomto kontexte vyznieva ich výzva k podnikateľom, ktorí vraj vykorisťujú slovenský ľud! Ale prečo títo „podnikatelia“ v kňazskom ruchu nepovedia koľko poľnohospodárskej pôdy, lesov a iných nehnuteľností, nehovoriac o ich finančných zdrojoch zo zisku, či z veľkolepých púti, vlastnia? Preto tzv. cirkevný majetok vyvoláva vo mne asociáciu socialistického majetku, ktorý vraj bol všetkých nás, ale po zmene politického systému ho dostali tí, ktorí ho dovtedy spravovali, resp. sa museli deliť s ďalšími, ktorí im videli do karát. Hospodárska exkomunikácia je realitou mnohých občanov Slovenska. Akoby na ňu reagoval adventný kazateľ Ján Krstiteľ v dnešnej dobe? Naozaj stačil by pre prípravu cesty Mesiášovi iba almužnový spôsob pomoci zo „sekáčových“ skladov novodobých magnátov tých svetských, ale i cirkevných? Ježiš pomáhal svojim súčasníkom i v materiálnej oblasti. Bolo to však s úmyslom, aby ich získal pre duchovné veci, pre Božie kráľovstvo, v ktorom jedinom sa mohla realizovať aj materiálna spravodlivosť. Dnešné, predovšetkým cirkevnícke vykorisťovanie, spôsobuje, že o duchovné záležitosti sa veľa ľudí prestáva zaujímať. Odrádza ich postoj silných a mocných, ktorí žiaľ presadzujú svoje ciele i cez klamstvá a osočovanie tých - v ich očiach slabších, ktorí sa im v mene pravdy stávajú na odpor. História je však učiteľkou života a tá hovorí, že pravda zvíťazí. Áno, pretože Ježiš ako Pravda, Cesta a Život sa postavil na stranu chudobných, slabých a utláčaných. On je našou nádejou. A preto v tomto adventnom čase pri našich bohoslužbách naozaj silným hlasom volajme: „Príď, Pane Ježišu!“